Kobieta spokojnie i zdrow śpi w łóżku

Zadbaj o spokojny zdrowy sen

Spokojny i komfortowy sen to jeden z najważniejszych filarów zdrowia każdego człowieka. Podczas snu organizm regeneruje się i zyskuje nową energię do działania. Codzienne bodźce często jednak uniemożliwiają efektywny wypoczynek. Zadbaj o spokojny, zdrowy sen, korzystając ze sprawdzonych sposobów.

Chcesz każdego ranka budzić się w świetnej formie i mieć masę energii? Dobry sen to recepta na wszystko. Dla ludzkiego organizmu jest on najlepszym lekarstwem. Dlatego też tak ważna jest odpowiednia higiena snu. W dzisiejszych czasach wciąż jeszcze niestety panuje kult pracy i produktywności, dlatego też wiele osób zrzuca odpoczynek na dalszy plan, na rzecz ciągłego działania. Ty także nie masz czasu na nocny wypoczynek? A może, mimo że śpisz odpowiednią ilość godzin, to wciąż nie odczuwasz regeneracji. Zobacz więc, jak poprawić jakość snu w łatwy sposób. 

Zadbaj o spokojny, zdrowy sen — najważniejsze zasady higieny snu

Jeśli chcesz cieszyć się długim, jakościowym i efektywnym wypoczynkiem, musisz w pierwszej kolejności zadbać o właściwą higienę snu. Lista rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić komfort snu, jest naprawdę długa. Jednak kluczem jest kilka najważniejszych zasad. Przede wszystkim, już na 2 godziny przed snem odłóż telefon i nie korzystaj z komputera. Dzięki temu uspokoisz się i zredukujesz natłok przyjmowanych informacji, co pozwoli Ci się wyciszyć. Druga sprawa to zapewnienie sobie komfortu termicznego. Odpowiednia temperatura ciała jest bardzo ważna przy śnie. Pamiętaj też, aby zawsze wietrzyć sypialnię przed zaśnięciem.

Konsekwencje nieprzestrzegania higieny snu mogą być bardzo poważne. Nawracające migreny, rozdrażnienie, zaburzenia popędu seksualnego, czy wahania nastrojów to tylko nieliczne z nich.

Spokojny sen nie przychodzi? Co zrobić, aby zasnąć?

Nie możesz zasnąć? A może niektóre fazy snu przeżywasz niespokojnie? Na szczęście jest kilka sposobów, które pozwolą Ci wejść w sen niemal tuż po zamknięciu oczów. Sen dziecka jest przeważnie długi i nieprzerwany — wiesz z jakiego powodu? Między innymi dlatego, że taki malec nie zaprząta sobie jeszcze głowy zmartwieniami. Jednym z głównych powodów zaburzeń snu jest stres. Dlatego też doskonałym sposobem na zaśnięcie, jest medytacja lub inna forma świadomej relaksacji. Warto sięgnąć także po ziołowe preparaty na sen. Duży wybór skutecznych wyrobów znajdziesz na https://www.nowafarmacja.pl/tabletki-nasenne. Takie produkty mają przede wszystkim działanie uspokajające, dlatego skutecznie wyciszają i powodują uwalnianie melatoniny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close