Zdrowy posi\lek na obniżenie poziomu cukru we krwi

Jak obniżyć poziom cukru we krwi?

Artykuł partnera.

Wyniki badań wskazujące na wysoki poziom cukru we krwi zawsze wywołują niepokój. Mogą one oznaczać ryzyko zachorowania na cukrzycę – przewlekłą chorobę, rzutującą na całe życie. Aby jej uniknąć, warto dbać o utrzymanie optymalnego poziomu cukru. Dowiedz się, jak to zrobić.

U osoby zdrowej prawidłowy poziom glukozy na czczo powinien wynosić od 70 do 99 mg/dl. Poziom cukru powyżej tej wartości, czyli od 100 mg/dl do 125 mg/dl na czczo, określa się stanem przedcukrzycowym. Po zrobieniu badań i okazało się, że Twój poziom glukozy niebezpiecznie zbliża się do 100 mg/dl lub znacznie przekroczył tę wartość? Czas na zmiany w diecie!

Dieta jako sprawdzony sposób na obniżenie poziomu glukozy we krwi

Na poziom cukru we krwi wpływa wiele czynników, jednak najbardziej istotnym jest dieta. Od tego, co jesz na co dzień, zależy Twoje zdrowie. Jeśli chcesz obniżyć poziom glukozy, zacznij od zmian w codziennych posiłkach. Dobrym pomysłem jest wybranie np. cateringu dietetycznego. Olsztyn, jak i inne miasta oferują posiłki, który są pełne:

  • warzyw (w tym surowych), takich jak cukinia, sałata, zielona papryka, pomidory, brokuły, a także ogórki i kapusta (także kiszona) – zawierają dużo błonnika, który spowalnia trawienie cukrów, dzięki czemu poziom glukozy nie wzrasta gwałtownie,
  • pełnoziarnistego pieczywa, kasz typu pęczak, gryczana czy jaglana, a także płatków owsianych lub jęczmiennych oraz otrębów – w ich składzie znajduje się dużo witamin z grupy B, które pomagają regulować proces trawienia węglowodanów,
  • owoców o niskim indeksie glikemincznym, np. grejpfrutów, malin, borówek czy truskawek – stanowią źródło witamin i minerałów, w tym chromu ważnego w procesach przemiany glukozy w energię.

To właśnie produkty o niskim indeksie glikemicznym powinny być zawsze obecne w diecie – nie wywołują nagłego wzrostu cukru we krwi. Dlatego nie może ich zabraknąć w dobrze zbilansowanej diecie pudełkowej. Olsztyn jest miejscem, gdzie możesz zamówić posiłki z tymi produktami wprost do swojego domu. Wystarczy wejść np. na stronę www.lightbox.pl i złożyć zamówienie.

Ruch jako profilaktyka nagłych wzrostów cukru we krwi

Aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na funkcjonowanie całego organizmu. Aby obniżyć poziom cukru, należy włączyć ruch do swojego planu dnia. Na początek mogą to być krótkie spacery, z czasem marszobiegi, nordic walking czy pływanie.

Dzięki temu nie tylko spalisz kalorie, ale także pobudzisz serce i płuca do pracy, co wpłynie pozytywnie na działanie insuliny i redukcję poziomu glukozy.

Zadbaj o swoją dietę i aktywność fizyczną. Dzięki temu możesz zapobiec cukrzycy i innym chorobom!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close